STAP 4: Hoe soepel is soepel?

De teamleden gaan in gesprek over welke mate van structuur ze nodig hebben om aan W.O. te kunnen werken. Hieronder vind je materiaal voor een gespreksleidraad.

Gebruik de groene pijlen bovenaan en onderaan elke pagina om naar een vorige of volgende oefening te gaan.

Cahier W.O.
1. Ervaringsgericht werken bij ons op school

>> In de vorige stap focuste het team zich op de vaste werking. In deze stap ligt de aandacht op de ervaringsgerichte didactiek binnen het team. Klik op de foto links voor een gespreksleidraad.

Cahier W.O.
2.  Gesprek over soepele leerlijnen

>> De soepele leerlijnen zijn gebaseerd op de ontwikkelingsdoelen en eindtermen. Zit iedereen op dezelfde golflengte rond die eindtermen? Klik op de foto links voor een gespreksleidraad.

Cahier W.O.
3. Plan voor soepele leerlijnen

>> Elk team heeft eigen verwachtingen en noden rond wereldoriëntatie. Hoe gaat jullie school soepele leerlijnen maken? Klik op de foto links om een plan op te stellen.

Samen school maken

Deze website dient als inspiratie voor begeleiders en coördinatoren die werken met een cahier van FOPEM.

De implementatiegids vormt het belangrijkste onderdeel van de website en dient door alle scholen gebruikt te worden om het cahier W.O. te implementeren.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now