top of page

Wat is de kracht of (on)zin van themadagen en hoe kan het cultuurbeschouwend ingevuld worden?

We vierden vorige week niet alleen de leerkracht: 10 oktober is dag van de geestelijke gezondheid en op 17 oktober gaat alle aandacht naar mensen in armoede. De lijst van themadagen is eindeloos. En de éne krijgt al meer (media)aandacht dan de ander. 

 

Voelen we hier een link met ons cahier cultuurbeschouwing? Kan jij voor jezelf nagaan welke 'dag van de ...' je belangrijk vindt en in de klas met je leerlingen bespreekt? Welke thema's komen op schoolniveau aan bod en wat zegt dat over jullie pedagogisch project en de waarden die jullie samen delen? Kies je voor de grote acties die kinderen zelf binnenbrengen (Bednet en de pyjamadag via Ketnet of Rode Neuzen Dag via VTM of De Warmste Week via Studio Brussel) of richt je hun aandacht op zaken die jullie zelf belangrijk vinden? 

 

'Het archief voor onderwijs' ontwikkelde een kalender met evenementen, herdenkingen, 'de dag/week van…' en bijhorende filmpjes om in de klas te gebruiken

4 weergaven0 opmerkingen

Commentaires


bottom of page