Grid en Bladeren

Het schoolteam wil het cahier W.O. leren kennen.

De school bevindt zich in het begin van het implementatieverhaal. Klik op de knop voor oefeningen om het cahier W.O. te leren kennen.

Het schoolteam onderzoekt de identiteit, context en input van de school.

Het team zet de cahierbril op om naar de school te kijken. De visie op onderwijzen en leren is vaak de leidraad van het gesprek. Klik op de knop voor oefeningen om de identiteit, context en input van de school te onderzoeken.

Banana Pattern

Het schoolteam brengt in kaart hoe de vaste werking bijdraagt aan wereldoriënterend onderwijs.

Het team brengt de infrastructuur, activiteiten en pedagogische keuzes in kaart. Nadien zoekt het team de link met de ontwikkelingsdoelen en eindtermen. Klik op de knop voor een leidraad om de vaste werking in kaar te brengen.

Black and Whita Cactus

Het schoolteam bespreekt voor welke deeldomeinen soepele leerlijnen nodig zijn.

De teamleden gaan in gesprek over welke mate van structuur ze nodig hebben om aan W.O. te kunnen werken. Klik op de knop voor een gespreksleidraad.

Illustrated White Cats

Het schoolteam maakt soepele leerlijnen.

De teamleden maken soepele leerlijnen. Soms beginnen ze van nul, soms bouwen ze verder op werk van andere scholen of op leerlijnen die de school in het verleden al eens maakte. Klik op de  knop voor tips om soepele leerlijnen te maken.

zwemmer Pattern

Het schoolteam stemt het evaluatiebeleid en registratiesysteem af.

De teamleden proberen het helikopterzicht te behouden en gaan na welke invloed de soepele leerlijnen hebben op het leerlingvolgsysteem en het evaluatiebeleid. Klik op de knop voor reflectieve vragen.

Meisje met Tiger

Het schoolteam verankert de gemaakte keuzes en afspraken in de schoolvisie, het schoolbeleid en de schoolpraktijk.

In de school wordt ervoor gezorgd dat het cahier W.O. geregeld nog eens op de agenda staat en dat gemaakte keuzes en afspraken geëvalueerd worden. Klik op de knop voor tips.

Samen school maken

Deze website dient als inspiratie voor begeleiders en coördinatoren die werken met een cahier van FOPEM.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now